Fontos, hogy az állam a költségek felét állja, így az 50%-os önrészt magunknak kell biztosítani, valamint a pénzt a felújító családnak kell megelőlegezni, és utólag lehet igényelni a támogatást. A számlákat természetesen gyűjteni kell és minden érintett kivitelezővel szerződést kell kötni.
A visszaigényléshez a Magyar Államkincstárhoz kell benyújtani az összegyűjtött számlákat és szerződéseket.
A teljes ügyintézési folyamat elvégezhető lesz postai úton személyesen, illetve Ügyfélkapun keresztül a SZÜF felületén elérhető elektronikus nyomtatvány kitöltésével és a szükséges adatok megadásával. Az elektronikusan kitölthető és a papír alapon benyújtható formanyomtatványok a Kincstár honlapján hamarosan elérhetőek lesznek.
A támogatást a kivitelezési, építési munkák végrehajtását és az utolsó számlák kiegyenlítését követően 60 napos határidőn belül lehet megigényelni. A kérelmek elbírálására a beérkezést követően 30 nap áll a Kincstár rendelkezésére, és ha mindent rendben találnak, 5 napon belül kiutalják a támogatási összeget, így a számlák beküldését követően 35 napot kell majd várni a támogatás megérkezéséig.
Ellenőrzésekre a kormányhivataloktól az igénybevételt követő 6 hónapon belül lehet számítani, hogy ténylegesen megtörténtek-e a felújítási munkálatok.